منتديات شباب الجزائر

العودة   منتدى شباب الجزائر لكل العرب > الأقسام العامــة > منتدى الادبي > ركن القصة والرواية

ركن القصة والرواية خاص بالادب و القصة و الرواية

آنستى الجميلة !!

الكلمات الدلالية (Tags)
آنستى, الجميلة
 
المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
مدينة قيروان التونسيه الجميلة مصرية منتدى الثقافة الجزائرية والعربية 9 2009-11-25 08:34 PM
محطات الحياة الجميلة قد تجد نفسك بينهم أدرارية منتدى العام 3 2009-01-07 11:15 PM
حبيت نكون زهرة من باقتكم الجميلة.... ღ M!ss ALg ღ منتدى الترحيب والتهاني والتعازي 11 2009-01-04 06:23 PM

 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
  رقم المشاركة : ( 1 )  
قديم 2010-02-12
 

 الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

  أميره مصر غير متواجد حالياً  
رقم العضوية : 2692
تاريخ التسجيل : Nov 2009
الدولة :
العمر :
الجنس :  female
مكان الإقامة : في أم الدنيا يبقي فيييييييييين؟
عدد المشاركات : 1,230 [+]
عدد النقاط : 230
قوة الترشيح : أميره مصر مبدعأميره مصر مبدعأميره مصر مبدع
افتراضي آنستى الجميلة !!

القصة دي انا قرتها في منتدى تاني و عجبتني قولت انقلها لأحلى بنات ويا ريت نبقى نتناقش فيها





انستي الجميلة
-1-
رفعت دينا شعرها من على وجهها الجميل بيدها ..وهي تسند سماعة الهاتف الى ذقنها .. بينما تعدل باليد الأخرى وضع مسجل الكاسيت ..وتضغط على زر التسجيل !!!!

وقد ارتسمت على ملامحها الجميله .. سعاده بدت خبيثه .. شبيه بسعادة المنتصر في حرب غير شريفه!!

تحدثت الى الطرف الآخر ..برقه و نعومه مبالغ فيها .. بصوتها الميز و الكافي وحده للايقاع في شباكها الواسعه ..

دينا : يا سلام ..كل ده ..

همم…أهه هاهاها

ياه ..

لأ انا ماليش دخل بالمسائل دي ..

انا استحاله اقولك تسيب خطيبتك .. انا ما انكرش انك ممتاز ..وفعلا عاجبني ..

بس……

مش خايف تسمعك؟؟ هاها ..

انت حر..

باي..

اغلقت السماعه بيد.. بينما ضغطت على زر المسجل باليد الاخرى…و قد ارتسمت على وجهها الجميل ابتسامه مخيفه ..



في صباح اليوم التالي … بكلية الطب جامعه القاهره ..

ارتسمت ملامح الانزعاج و القلق الشديده على وجه ..داليا البرئ.. لسماعها لصوت الضجه الشديده القادم من غرفة أحد الأساتذه المساعدين ..و الذي هو في نفس الوقت خطيب صديقتها سلمى..

ارادت داليا ان تقترب من الحجره مثل الباقين لتتعرف على سبب الضجيج .. لكنها قبل ان تفعل فوجئت بسلمى تخرج من الغرفه وهي باكيه ..و في حاله تشبه الانهيار…حاولت داليا ايقافها برفق لتفهم منها الامر لكن سلمى كانت مندفعه بسرعه ..وهي تبكي..

وقفت داليا ساهمه لبعض الوقت .. في ذهول شديد .. لكنها استوقفت أحد زملائها

داليا : وليد..

وليد بابتسامه : اهلا .. ازيك يا داليا ؟؟

داليا بقلق: الحمد لله .. هو في ايه ؟؟ سلمى مالها ؟

نظر اليها وليد بود باسما ثم اجاب بهدوء: انا ما سمعتش بالظبط الي حصل بس .. بيقولوا ..انها اتخانقت مع د.علاء..خطيبها ..علشان عرفت انه مكون علاقه عاطفيه مع طالبه هنا في الكليه ..و رميت له الدبله و الشبكه و يا ريت على قد كده وبس ..

ده انا سمعت ان العميده جالها هي كمان شريط بصوته من الطالبه دي ..من غير ما حد يعرفها ..و ان د.علاء حيتحقق معاه و مش بعيد يخسر مستقبله في الجامعه خالص.. بعيد عنك مواويل كبيره قوي .. ما تشغليش بالك انتي ..

استمعت اليه داليا بتقضيبه استياء وحزن شديده .. لم تغير من ملامحها البريئه ..و لمعت عيناها بدموع ..

وليد : داليا؟؟ في ايه ؟ ..ابتسم في نوع من التعاطف مع مشاعرها البريئه ..ثم تحدث اليها بود : يا بنتي انتي فاتحه محطه دموع ..في ايه؟

داليا بنوع من التماسك : ابدا ..اصل سلمى صعبانه عليه قوي..

وليد : ما يصعبش عليكي غالي .. الحمد لله انها عرفته على حقيقته قبل ما ترتبط بيه ..بس انا الي محيرني ..مين بنت اللئيمه الي عرفت توقع الراجل ده ..وتوديه في داهيه .. ده مطلع عين الدفعه كلها و الدفعات الي قبلنا باخلاقه الواطيه ..و معاكسته للبنات ..و استقصاده للشبان المتميزين ..؟؟؟

لكن قبل ان يكمل العباره اقتربت منهما دينا بهيئتها الجميله كالعاده .. و ملابسها الضيقه .. بمرح و ابتسامه ..

دينا : هاي يا جماعه .. ازيك يا ويلي..؟؟ ايه انتو واقفين تتكلموا ..والمحاضره حتبدأ ..

وليد : أهلا يا دينا .. ابدا يا ستي ..أصل أختك كانت حتفتح محبس الدموع ..و كنت بحاول أسده قبل ما يشتغل..

دينا بود و مرح شديد تطوق عنق أختها التوأم المحجبه بذراعها المكشوفه ..قائله مداعبه : ايه يا دولي ؟؟ايه يا ماما ..؟ انتي مش حتبطلي عياط يا حلوه؟؟ثم تلتفت الى وليد..: ايه الي جرى يا ويلي ..؟؟



و تحرك الثلاثه في اتجاه قاعه المحاضرات اثناء انخراط وليد في قص القصه على دينا التي كانت تسير و هي تستمع اليه باندهاش شديد و هي تكرر عبارات الاستياء التقليديه بذهول كأنها تسمعه لأول مرة تماما كباقي زملائها و زميلاتها!!: يا سلام ‍‍‍‍‍‍‍‍‍؟؟

لا يا راااااااجل ؟؟

يا خبر ابيآآآآآآآآض .. مين البت الداهيه دي ؟؟

أعوذ بالله .. يا ساتر ‍‍‍؟؟؟؟!!!

و واصل الشاب و الفتاتين السير حتى دخلوا قاعة المحاضرات ..
رد مع اقتباس
اعلانات
 
  رقم المشاركة : ( 2 )  
قديم 2010-02-12
 

 الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

  أميره مصر غير متواجد حالياً  
رقم العضوية : 2692
تاريخ التسجيل : Nov 2009
الدولة :
العمر :
الجنس :  female
مكان الإقامة : في أم الدنيا يبقي فيييييييييين؟
عدد المشاركات : 1,230 [+]
عدد النقاط : 230
قوة الترشيح : أميره مصر مبدعأميره مصر مبدعأميره مصر مبدع
افتراضي رد: آنستى الجميلة !!

قصة ليها أجزاء لو عجبتكم قولوا وانا أكملهالكم
رد مع اقتباس
  رقم المشاركة : ( 3 )  
قديم 2010-02-12
 
مشرفة سابقة

 الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

  ام احمد غير متواجد حالياً  
رقم العضوية : 5159
تاريخ التسجيل : Jan 2010
الدولة :
العمر :
الجنس :  female
مكان الإقامة : فلسطين
عدد المشاركات : 3,804 [+]
عدد النقاط : 1285
قوة الترشيح : ام احمد has much to be proud ofام احمد has much to be proud ofام احمد has much to be proud ofام احمد has much to be proud ofام احمد has much to be proud ofام احمد has much to be proud ofام احمد has much to be proud ofام احمد has much to be proud ofام احمد has much to be proud of
افتراضي رد: آنستى الجميلة !!

القصة رووووووووووووعة وصراحة متشوقة اعرف النهاية كتير
يسلمو خيتو على الموضوع الرائع والقصة الاروع
تقبلي مروري وردي
رد مع اقتباس
  رقم المشاركة : ( 4 )  
قديم 2010-02-13
 

 الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

  أميره مصر غير متواجد حالياً  
رقم العضوية : 2692
تاريخ التسجيل : Nov 2009
الدولة :
العمر :
الجنس :  female
مكان الإقامة : في أم الدنيا يبقي فيييييييييين؟
عدد المشاركات : 1,230 [+]
عدد النقاط : 230
قوة الترشيح : أميره مصر مبدعأميره مصر مبدعأميره مصر مبدع
افتراضي رد: آنستى الجميلة !!

عاشقه الرحمن
أسعدني مرورك الغالي كثيرا
ولو سأكمل القصه لكي وحدك
ان شاء الله سأكملها
إنتظري باقي الأجزاء ان شاء الله قريبا
رد مع اقتباس
  رقم المشاركة : ( 5 )  
قديم 2010-02-13
 

 الأوسمة و جوائز
 بينات الاتصال بالعضو
 اخر مواضيع العضو

  أميره مصر غير متواجد حالياً  
رقم العضوية : 2692
تاريخ التسجيل : Nov 2009
الدولة :
العمر :
الجنس :  female
مكان الإقامة : في أم الدنيا يبقي فيييييييييين؟
عدد المشاركات : 1,230 [+]
عدد النقاط : 230
قوة الترشيح : أميره مصر مبدعأميره مصر مبدعأميره مصر مبدع
افتراضي رد: آنستى الجميلة !!

2-

في كافيتريا الكليه .. جلست شلة الاصدقاء .. التي تنتسب اليها الاختين دينا و داليا .. وكان موضوع الحديث عن فضيحة د.علاء ..



عمرو: والله العظيم انا فرحان فيه .. ده راجل مفتري .. ده انا اخويا الكبير .. الي في سنة سادسه .. بيقولي انه مره اتسبب في مجلس تأديبي لولد صاحب أخويا علشان كان بسلامته معجب بالبنت الي بيحبها الولد المسكين يا عيني..

منار : هو فعلا علاء يستاهل .. بس سلمى صعبانه عليه قوي ..ما تتخيلوش يا جماعه الي حصلها لما سمعت الشريط الي د.علاء بيتكلم فيه مع واحده .. مش معروف مين هي .. ده بيقولوا انه كلام منيل.. فاضح يعني!!

أحمد : بس والله البت دي كده .. مشيرا باصبعه الابهام ..

داليا بانفعال: ايه الي انت بتخرفوا ده .. واحده فضحت انسان مسلم ايا كان شأنه فضيحه بجلاجل .. و حطمت قلب بنت طيبه زي سلمى ..وسمحت لنفساه اساسا انها تكون علاقه عاطفيه مشبوهه مع راجل مش محترم .. دي تبقى انسانه شريره ..

ضحكت الشله كلها على عبارة داليا الطفوليه " انسانه شريره" وقد اعتادو منها مثل هذه التعبيرات الطفوليه التي تثير ضحكهم ..

كانت دينا تستمع الى كل ما سبق صامته ..ومحتفظه بابتسامه هادئه بدت طبيعيه جدا ..دون أي مشاركه في الحوار ..

وليد : انا مش فاهم انت و دينا اخوات ؟؟..وتوأم كمان ازاي؟؟

دينا بثقه " ايه ده ؟؟ايه ده ؟؟ انت قصدك ايه يا ويلي ؟؟

وليد : لا أنا ما اقصدش بس اصل اختك دي طيبه قوي..

دينا بمرح : يعني انا الي في ايدي شوكة الشيطان مثلا..

عمرو بمرح و ألفه: ايه يا وليد ؟؟ ما تحاسب على كلامك ..ده انت بتكلم الاولى على الجمهوريه يا ابني؟؟

قاطعته دينا بغرور شديد : وعلى الدفعه وحياتك .. هي مش دي اول سنه لينا .. بس اديني اديت لكم معلومه خطيره حتعرفوها بعد النتيجه ما تظهر ..

داليا ببرائه شديده : يا بنتي قولي ان شاء الله ..

ابتسمت دينا بلا اجابه .. بينما تنبهت على شاب ينزل من سيارته الفاخره .. و يقترب من الشله .. لترتسم على وجوههم نظره ملل و استياء ..

أحمد : يوووه .. ثم يلتفت لدينا ..: بقولك ايه ؟ اعملي معروف ..روحي له ..قبل ما يكتم على انفاسنا ..

دينا بمرح و هي تنهض من مكانها : ايه يا حماده ؟؟ ايه يا جماعه مالكم؟؟ مش طايقين الراجل ليه ..؟؟ ثم تسحب حقيبتها و تتجه اليه قبل ان يصل للشله ..

منار : انا مش فاهمه أختك بتستحمل البني آدم الرزل ده ازاي ؟؟

داليا : هي بتقول انه مجرد صديق يعني ..

وليد : حد يصاحب واحد صايع كده ؟؟

عمرو : خلاص يا جماعه كفايه غيبه فيه ؟؟ مش حيبقى قارفنا ..و واخذ حسناتنا كمان ..

داليا : على رأيك .. انا مروحه بقه .. علشان ورايا مذاكره .. تيجي معايا يا منار..

منار: آه جايه ..سلام عليكم يا جماعه



انصرفت داليا .. و منار حتى غابتا عن نظر الشله ..

أحمد :وليد معاه حق فعلا دينا و داليا مختلفين خالص .. مش بس في الطباع ..لأ ده كمان في الالتزام..و السلوك

عمرو : جرى ايه يا احمد .. ؟؟

أحمد : يا ابني انا باعتبر دينا زي أختي .. و كانت معايا في المدرسه الثانوي .. بس هي فعلا مش عاجباني طريقة حياتها خالص..

وليد: ما تفكرنيش .. دي على قد ما كانت متفوقه جدا طول عمرها .. على قد ما كانت بتتصرف تصرفات متناقضه تماما مع كل ده .. طول عمرها فرحانه بجمالها قوي .. و بتهوى تعليق الشبان بيها .. ولا هواة جمع الطوابع

عمرو: بس يا جماعه .. احنا كده بنآكل في لحم أخت غايبه

أحمد : يا ابني انت.. احنا مش قاصدين نغتابها ..أحنا خايفين عليها .. احنا كنا زمايلها طول عمرنا ,..و لحد دلوقتي ..

و هي بتحبنا جدا ..واحنا كمان .. بس ده كله مخلينا عايزنها تتغير..

وليد : ده غير اني بصراحه بحس انها غياره قوي .. عايزه تبقى أحسن واحده في كل حاجه .. بصراحه بحس انها بتكره الخير لأي حد غيرها هي..دي مره رشحت نفسها لقيادة الفصل مخصوص .. علشان تغيظ زميله تانيه لينا ..كانت بتفوز باللقب ده كل سنه ..مع انها لا بتحب قياده الفصل ولا حاجه ..واتنازلت عنها بعد كده ..لزميلتنا دي..

أحمد :ولا لما أتخطبي للكابتن كمال الطيار الحربي ابن خالة رانيا ..برضوه لمجرد انه كان حيخطب رانيا ..وفسخت الخطوبه بعد اسبوعين!!

عمرو مقاطعا : بس .. انا مروح اذاكر انا كمان .. استغفر الله العظيم .. سلام عليكم
رد مع اقتباس

مواقع النشر (المفضلة)



الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 1 ( الأعضاء 0 والزوار 1)
 
أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة

آنستى الجميلة !!



التعليقات المنشورة لا تعبر عن رأي منتدى شباب الجزائر ولا نتحمل أي مسؤولية قانونية حيال ذلك ويتحمل كاتبها مسؤولية النشر

الساعة الآن 12:40 AM

Powered by vBulletin® Version 3.8.7 .Copyright ©2000 - 2015, Jelsoft Enterprises Ltd
Search Engine Optimization by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.
Designed & Developed by shababdz.com
جميع الحقوق محفوظة ©2014, منتدى شباب الجزائر لكل العرب